Мета: узагальнити та систематизувати
вміння учнів розв’язувати приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних
дій; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження трьох чисел за
їх сумою та сумами двох доданків, розвивати мислення, виховувати інтерес
до математики.
Хід уроку:
І Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогодні у
нас незвичайний урок. Ми з вами не тільки повторимо способи усного додавання та
віднімання трицифрових чисел, але й спробуємо себе у ролі … А ось у ролі кого
дізнаємось, якщо впораємось з першим завданням.
1.Усний рахунок
Математичний ланцюжок. Записуємо
кожен результат.
370-120-100+50-50-60+110-100-30+30
Прочитаємо закодоване слово к-90,
д-250, е-150, т-200, в-70, и-100
А хто такі детективи?
2.Математичний диктант
1.
|
Злодій
живе у попередньому будинку до будинку під номером 740
|
Попер. до
740
|
739
|
2.
|
Втікаючи
від переслідування, підозрюваний заховався у наступному будинку за будинком
під номером 689
|
Наст. за
689
|
690
|
3.
|
З
ювелірної скарбниці вкрадено 12 десятків каблучок. Скільки каблучок вкрадено?
|
12 дес.
|
120
|
4.
|
Відомий
детектив за рік розкрив 60 справ, а за другий рік – ще 90. Скільки справ
розкрив детектив за два роки?
|
60+90
|
150
|
5.
|
З
вкрадених 200 грн злодій витратив 90 грн. Скільки грошей залишилося у злодія?
|
200-90
|
110
|
6.
|
У багатія
було вкрадено 370 картин, а залишилося 30. Скільки картин було у багатія
спочатку?
|
Х-370=30
|
400
|
7.
|
Хлопчик
знайшов гаманець, у якому було 500 грн. Після катання на атракціонах
залишилося 80 грн. Скільки чужих грошей витратив хлопчик?
|
500-х=80
|
420
|
8.
|
Детектив 4
дні ловив по 6 злочинців щодня. Скільки злодіїв впіймав детектив?
|
6·4
|
24
|
Кожен детектив повинен вправно вести спостереження, бачите те, чого не може
побачити звичайний перехожий.
3. Приклади з пропущеними числами
№405, с 63
4.Робота над задачею.
Детектив повинен вміти працювати зі
свідками, адже не кожен свідок говорить правду.
Перевіримо, чи говорить правду
відомий вигадник барон Мюнхгаузен.
Пам’ятаєте, одного разу , опинившись
у лісі, барон побачив оленя, а рушниці з собою не мав. Тоді він почав
обстрілювати оленя вишневими кісточками. І розказав, що за 10 хвилин вистрелив 100 кісточками. Чи може ще бути правдою, якщо
під час слідчого експерименту, з’ясувалося, що спочатку за 6 хвилин він
вистрелив 42 кісточками, а потім почав вистрелювати на 2 кісточки за хвилину
більше.
6хв – 42к.
10 хв -?
1) 42:6=7 (к.) – за 1 хв спочатку;
2) 7+2=9 (к.) – за 1 хв потім;
3) 10-6 =4(хв.) –залишилось стріляти
4) 4*9=36(к) – ЗА 4 хв
5) 42+36=78 (к)
Отже, барон Мюнхгаузен сказав
неправду.
5. Робота над задачею.
Ми можемо розкрити справжній злочин.
З музею була вкрадена скринька зі
скарбами.
Підозрювані – справжні злодії – Змій Горинич, Кощій Безсмертний та
Баба Яга.
З
перевірених джерел стало відомо, що злочинець не найстарший і не наймолодший.
Хто він, якщо відомо, що вік усіх злодіїв – 690 років. Змієві та Бабі Язі – 350
років, а Бабі Язі та Кощію – 600р.
1)690 - 350=340(р.)
– Кощію
2)600 –
340=260(р.) – Бабі Язі
3)350 – 260
=90(р.) - Змію
Отже,
злочинець – Баба Яга.
Залишилося
знайти, де вона ховає пограбований скарб.
6.Логічне завдання.
Злочинці
Змій, Баба Яга та Кощій живуть у одноповерховому, двоповерховому та триповерховому будинках. Де
сховала скриньку Баба Яга, якщо Змій живе не в одноповерховому та не у триповерховому
будинках, а Кощій – не у одноповерховому.
Змій
|
-
|
+
|
-
|
Баба яга
|
+
|
-
|
-
|
Кощій
|
-
|
-
|
+
|
Баба Яга
сховав скриньку у одноповерховому будинку.
7.Підсумок уроку.
Чи
сподобалося вам працювати детективами?
Немає коментарів:
Дописати коментар