неділя, 28 січня 2018 р.

Тема: Усне додавання та віднімання круглих трицифрових чисел. Складені задачі, що є комбінацією вивчених простих задач.

Мета: узагальнити та систематизувати вміння учнів розв’язувати приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних дій; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження трьох чисел за їх  сумою та сумами двох доданків, розвивати мислення, виховувати інтерес до математики.

Хід уроку:
І Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами не тільки повторимо способи усного додавання та віднімання трицифрових чисел, але й спробуємо себе у ролі … А ось у ролі кого дізнаємось, якщо впораємось з першим завданням.
1.Усний рахунок
Математичний ланцюжок. Записуємо кожен результат.
370-120-100+50-50-60+110-100-30+30
Прочитаємо закодоване слово к-90, д-250, е-150, т-200, в-70, и-100
 А хто такі детективи?
2.Математичний диктант
1.
Злодій живе у попередньому будинку до будинку під номером 740
Попер. до 740
739
2.
Втікаючи від переслідування, підозрюваний заховався у наступному будинку за будинком під номером 689
Наст. за 689
690
3.
З ювелірної скарбниці вкрадено 12 десятків каблучок. Скільки каблучок вкрадено?
12 дес.
120
4.
Відомий детектив за рік розкрив 60 справ, а за другий рік – ще 90. Скільки справ розкрив детектив за два роки?
60+90
150
5.
З вкрадених 200 грн злодій витратив 90 грн. Скільки грошей залишилося у злодія?
200-90
110
6.
У багатія було вкрадено 370 картин, а залишилося 30. Скільки картин було у багатія спочатку?
Х-370=30
400
7.
Хлопчик знайшов гаманець, у якому було 500 грн. Після катання на атракціонах залишилося 80 грн. Скільки чужих грошей витратив хлопчик?
500-х=80
420
8.
Детектив 4 дні ловив по 6 злочинців щодня. Скільки злодіїв впіймав детектив?
6·4
24
Кожен детектив повинен вправно вести спостереження, бачите те, чого не може побачити звичайний перехожий.
3. Приклади з пропущеними числами №405, с 63
4.Робота над задачею.
Детектив повинен вміти працювати зі свідками, адже не кожен свідок говорить правду.
Перевіримо, чи говорить правду відомий вигадник барон Мюнхгаузен.

Пам’ятаєте, одного разу , опинившись у лісі, барон побачив оленя, а рушниці з собою не мав. Тоді він почав обстрілювати оленя вишневими кісточками. І розказав, що за 10 хвилин вистрелив 100 кісточками. Чи може ще бути правдою, якщо під час слідчого експерименту, з’ясувалося, що спочатку за 6 хвилин він вистрелив 42 кісточками, а потім почав вистрелювати на 2 кісточки за хвилину більше.
6хв – 42к.
10 хв -?
1) 42:6=7 (к.) – за 1 хв спочатку;                      
                                                                                                                          
2) 7+2=9 (к.) – за 1 хв потім;                             
3) 10-6 =4(хв.) –залишилось стріляти
4) 4*9=36(к) – ЗА 4 хв
5) 42+36=78 (к)
Отже, барон Мюнхгаузен сказав неправду.
5.     Робота над задачею.
Ми можемо розкрити справжній злочин.
З музею була вкрадена скринька зі скарбами. 

Підозрювані – справжні злодії – Змій Горинич, Кощій Безсмертний та Баба Яга.
 


З перевірених джерел стало відомо, що злочинець не найстарший і не наймолодший. Хто він, якщо відомо, що вік усіх злодіїв – 690 років. Змієві та Бабі Язі – 350 років, а Бабі Язі та Кощію – 600р.
1)690 - 350=340(р.) – Кощію
2)600 – 340=260(р.) – Бабі Язі
3)350 – 260 =90(р.) - Змію
Отже, злочинець – Баба Яга.
Залишилося знайти, де вона ховає пограбований скарб.
6.Логічне завдання.
Злочинці Змій, Баба Яга та Кощій живуть у одноповерховому,  двоповерховому та триповерховому будинках. Де сховала скриньку Баба Яга, якщо Змій живе не  в одноповерховому та не у триповерховому будинках,  а Кощій – не у одноповерховому.
             

Змій
-
+
-
Баба яга
+
-
-
Кощій
-
-
+

Баба Яга сховав скриньку у одноповерховому будинку.
7.Підсумок уроку.

Чи сподобалося вам працювати детективами?

Немає коментарів:

Дописати коментар